|
RegulaminREGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO (obowiązuje od dnia 25.12.2014)
SPIS TREŚCI:
Sklep Internetowy www.radval.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować. 1.POSTANOWIENIA OGÓLNE 1.1.Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.radval.pl prowadzony jest przez Macieja Topczewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą RADVAL Maciej Topczewski wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa, NIP 9521901029, REGON 146672611, adres poczty elektronicznej: biuro@radval.pl, numer telefonu: 501849869. 1.2.Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. 11 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców). 1.3.Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. 1.4.Definicje:
2.USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM 2.1.W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
2.2.Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. 2.3.Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. 2.4.Tryb postępowania reklamacyjnego:
3.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY 3.1.Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu. 3.2.Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. 3.3.Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
3.4.Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy. 4.SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT 4.1.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.2.Termin płatności:
5.KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU 5.1.Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 5.2.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. 5.3.Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny. 5.4.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.5.Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.6.Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
6.REKLAMACJA PRODUKTU 6.1.Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. 6.2.Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacja towaru”. 6.3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
6.4.Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. 6.5.Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. 6.6.W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje. 6.7.Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 6.6 Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 6.5 Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego. 7.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR 7.1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. 7.2.Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
8.PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 8.1.Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.2.Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. 8.3.Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. 8.5.Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 8.6.Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa. 8.7.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. 8.8.Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.9.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
9.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW 9.1.Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami. 9.2.Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. 9.3.W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży. 9.4.Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. 9.5.W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. 9.6.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona. 9.7.W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia. 9.8.Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem. 9.9.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy. 10.DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM 10.1.Administratorem danych osobowych Usługobiorców/Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca. 10.2.Dane osobowe Usługobiorców/Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są - zgodnie z wolą Usługobiorcy/Klienta - w celu realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej. 10.3.Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
10.4.Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone na przykład:
10.5.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej wskazane są także każdorazowo na stronie internetowej Sklepu Internetowego przed zawarciem danej umowy. 11.POSTANOWIENIA KOŃCOWE 11.1.Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim. 11.2.Zmiana Regulaminu:
11.3.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO (obowiązujący dla zakupów dokonanych do dnia 24.12.2014)
1. DEFINICJE 2. POSTANOWIENIE OGÓLNE 3. ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH 4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY 5. DOSTAWA 6. PŁATNOŚĆ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 8. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO 9. DANE OSOBOWE 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. DEFINICJE Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają: 1.1.HASŁO– ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalany samodzielnie przez Klienta podczas procesu Rejestracji. 1.2.KLIENT– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkachprzewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadającaograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjnanieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która zamierzazawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie Usługi elektronicznej. 1.3.KODEKS CYWILNY– ustawa Kodeks cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.). 1.4.KONSUMENT– osoba fizyczna dla której zawarcie Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenieUsługi elektronicznej nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 1.5.KONTO (KONTO KLIENTA)– podstrona Sklepu, w ramach której gromadzone są m.in.informacje o Zamówieniach Klienta w Sklepie internetowym. 1.6.PRODUKT– rzecz ruchoma dostępna w Sklepie internetowym będąca przedmiotem Umowysprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. 1.7.REGULAMIN– niniejszy regulamin Sklepu internetowego. 1.8.REJESTRACJA– jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Sklepu. 1.9.SKLEP INTERNETOWY (SKLEP)– sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresemwww.radval.plza pośrednictwem którego Klient może zawrzeć Umowę sprzedaży lub umowę oświadczenie Usługi elektronicznej. 1.10.SPRZEDAWCA– Maciej Topczewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą RADVAL Maciej Topczewski (adres prowadzenia działalności: ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 9521901029, REGON 146672611, adres poczty elektronicznej: radval@wp.eu, numer telefonu: +48 501849869 (opłata jak za połączenie do sieci komórkowej - wg. cennika właściwego operatora). 1.11.STRONA– Usługodawca, Sprzedawca lub Klient. 1.12.UMOWA SPRZEDAŻY (UMOWA)– umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu cywilnegozawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego. 1.13.USŁUGA ELEKTRONICZNA– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę zapośrednictwem Sklepu internetowego. 1.14.USŁUGODAWCAMaciej Topczewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą RADVAL Maciej Topczewski (adres prowadzenia działalności: ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 9521901029, REGON 146672611, adres poczty elektronicznej: biuro@radval.pl, numer telefonu: +48 501849869 (opłata jak za połączenie do sieci komórkowej - wg. cennika właściwego operatora). 1.15.ZAMÓWIENIE– oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowysprzedaży Produktu i określające istotne jej warunki. 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE 2.1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględniewiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu zpowyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy. 2.2. Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego. 2.3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), a także regulujewarunki zawierania Umów sprzedaży w Sklepie internetowym. 2.4. Sklep Internetowy prowadzony jest przez: Imię i nazwisko (nazwa) Maciej Topczewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą RADVAL Maciej Topczewski Adres zamieszkania / prowadzenia działalności / siedziby ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa Organ, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a takżenumer, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany: wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji oDziałalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki NIP 9521901029 REGON 146672611 Adres poczty elektronicznej: biuro@radval.pl Adres strony internetowej:www.radval.pl Numer telefonu: +48 501849869 (opłata jak za połączenie z siecią komórkową - wg. cennika właściwegooperatora) 2.5. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące Usługi elektroniczne: 2.5.1. Konto Klienta w Sklepie internetowym; 2.5.2. Interaktywny formularz umożliwiający Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym. 2.6. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: 2.6.1. Komputer z dostępem do Internetu; 2.6.2. Dostęp do poczty elektronicznej. 2.6.3. Zalecana rozdzielczość monitora: 1024x768 pikseli; 2.6.4. Przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą,JavaScript i cookies; Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript icookies; albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej. 2.7. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. 2.8. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. 2.9. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem idobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnejosób trzecich. 2.10. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów Usługodawca podejmuje środkitechniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługielektronicznej. 3. ŚWIADCZENIEUSŁUG ELEKTRONICZNYCH 3.1. W ramach Sklepu Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług elektronicznych w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. 3.2. Świadczenie przez Usługodawcę Usług elektronicznych jest bezpłatne. 3.3. Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych: 3.3.1. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta wSklepie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji. 3.3.1.1. Do dokonania Rejestracji niezbędne jest podanie w formularzu rejestracyjnymnastępujących danych przez Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu,miejscowość wraz z kodem pocztowym), adres e-mail, numer telefonu kontaktowegooraz Hasło. 3.3.2. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnegoformularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym zostaje zawarta wmomencie rozpoczęcia korzystania z powyższej Usługi (dodanie Produktu do koszyka). 3.4. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w Sklepieinternetowym jest zawierana na czas nieoznaczony. 3.5. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego formularzaumożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym jest zawierana na czas oznaczony iulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia. 3.6. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych: 3.6.1. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej zawartą na czasnieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminuwypowiedzenia. 3.6.2. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej zawartą na czasnieoznaczony w wypadku, gdy Klient obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza Regulamin, wszczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym. Naruszenie regulaminu musimieć charakter obiektywny i bezprawny. Wypowiedzenie może być złożone po bezskutecznymco najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniemstosownego terminu. Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku z zachowaniem 14–dniowego okresu wypowiedzenia. 3.6.3. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi elektronicznej zawartej na czas nieoznaczonyprzez którąkolwiek ze Stron nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasietrwania umowy. 3.6.4. Niezależnie od powyższych postanowień Strony mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługielektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia Stron. 4. WARUNKI ZAWIERANIAUMOWY SPRZEDAŻY 4.1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach internetowychSklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny,stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. 4.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych polskich izawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła. Ceny Produktów nie zawierają jednakkosztów dostawy, które – jeżeli występują – są wskazywane w trakcie składania Zamówienia orazdostępne są na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Dostawapod adresem: http://radval.pl/pl/i/Przesylka-kurierska/2 4.3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta zamówienia. 4.4. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Produktu za pomocą interaktywnego formularza należy wejść na stronę internetową Sklepu internetowego, dokonać wyboru Produktu i złożyć w oparciu owyświetlane Klientowi komunikaty i informacje Zamówienie za pomocą interaktywnego formularza. 4.4.1. W trakcie składania Zamówienia należy wskazać następujące dane niezbędne do złożeniaZamówienia:imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodempocztowym), numer telefonu kontaktowego, Produkt, ilość Produktu, miejsce i sposób dostawyProduktu, sposób płatności. 4.5. Złożenie Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza następuje w momencie kliknięcia wformularzu pola „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”. 4.6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie (1) potwierdza jego otrzymanie, copowoduje związanie Klienta jego oświadczeniem oraz (2) przyjmuje Zamówienie do realizacji– w tym momencie zostaje zawarta Umowa sprzedaży.Potwierdzenie otrzymania Zamówienia iprzyjęcie go do realizacji następuje przez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na podany wtrakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej (adres e-mail). 4.7. W trakcie składania Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza – do momentu złożeniaZamówienia – Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W tym celunależy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronieSklepu internetowego. 5. DOSTAWA 5.1.W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży dostawa Produktu zostanie zrealizowana nie później niż w terminie 21 dni kalendarzowychlicząc od dnia, w którym została zawarta Umowasprzedaży. 5.2. Sprzedawca dostarczy Produkty zgodnie z wyborem Klienta: 5.2.1. transportem własnym; lub 5.2.2. za pośrednictwem poczty lub przewoźnika wskazanego w trakcie składania Zamówienia. 5.3. Dostawa Produktów dostępna jest na terytorium: Rzeczypospolitej Polskiej. 5.4. Koszty dostawy zostaną wyraźnie wskazane podczas procesu składania Zamówienia oraz sądostępne na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Dostawa”pod adresem:http://radval.pl/pl/i/Przesylka-kurierska/2 6. PŁATNOŚĆ 6.1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności: 6.1.1. Za pobraniem; 6.1.2. Przelewem bankowym (dane rachunku bankowego Sprzedawcy wskazane są na stronie Sklepuoraz w wiadomości e-mail przesłanej do Klienta po złożeniu Zamówienia). 6.1.3. płatności elektroniczne obsługiwane przezPayu. 6.2. W wypadku sposobu płatności innego niż płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki Klientzobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy sprzedaży w terminie 7 dni od dnia jejzawarcia, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. 6.3. W wypadku Klientów nie będących jednocześnie Konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części. 7. PRAWO ODSTĄPIENIA ODUMOWY 7.1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży lub umowę oświadczenie Usługi elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowneoświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanieoświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przezKonsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres: ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa. 7.2. Termin dziesięciodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub umowy oświadczenie Usługi elektronicznej, liczy się od dnia wydania Produktu w przypadku Umowysprzedaży, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi elektronicznej - od dnia jej zawarcia. 7.3. W razie odstąpienia od umowy Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi elektronicznejjest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co Stronyświadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicachzwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.Jeżeli Konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od datydokonania przedpłaty. 7.4. Sprzedawca dokona zwrotu na wskazany przez Konsumenta numer rachunku bankowego lub w inny wskazany przez Konsumenta sposób. 7.5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:(1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowapowyżej w pkt 7.1 oraz 7.2; (2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych nainformatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania;(3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cenna rynku finansowym; (4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonymprzez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą; (5) świadczeń, które z uwagi na ichcharakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu; (6)dostarczania prasy; (7) usług w zakresie gier hazardowych. 8. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO 8.1. Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży 8.1.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celuniezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu zUmową sprzedaży w zakresie określonym w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. oszczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U.Nr 141, poz. 1176 ze zm.). 8.1.2. Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży można składać pisemnie naadres ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawalub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@radval.pl. 8.1.3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lubw inny podany przez Klienta sposób. 8.1.4. Sprzedawca informuje, że w przypadku Produktów objętych także gwarancją uprawnienia ztego tytułu należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnieńKlienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży wzakresie określonym ustawą z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedażykonsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.). 8.2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi elektronicznej oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu internetowego 8.2.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych oraz pozostałe reklamacjezwiązane z działaniem Sklepu internetowego można zgłaszać pisemnie na adres ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawalub z za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@radval.pl. 8.2.2. Zaleca się podanie w treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. 8.2.3. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Usługodawcę niezwłocznie, nie później niż w terminie14 dni. 8.2.4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Klienta podany wzgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób. 9. DANE OSOBOWE 9.1. Administratorem danych osobowych Klienta zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowegojest: Maciej Topczewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą RADVAL Maciej Topczewski (adres prowadzenia działalności: ul. Lucerny 55B, 04-687 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 9521901029, REGON 146672611, adres poczty elektronicznej: biuro@radval.pl 9.2. Dane osobowe Klienta zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji zawartej z nim Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługielektronicznej. 9.3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. 9.4. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych wRegulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży lub umowy oświadczenie Usługi elektronicznej skutkuje odmową zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne dozawarcia Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej wskazane są takżekażdorazowo na stronie internetowej Sklepu internetowego. 10. POSTANOWIENIE KOŃCOWE 10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim. 10.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisyobowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym Kodeksu cywilnego, Ustawy oświadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzonąprzez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.); Ustawy oszczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego. 10.2.1. Wybór prawa polskiego nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawieprzepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwew braku wyboru, tj. prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, aprzedsiębiorca (1) wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w państwie wktórym konsument ma miejsce zwykłego pobytu; lub (2) w jakikolwiek sposób kieruje takądziałalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a umowa wchodzi wzakres tej działalności. 10.3.Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na następujące ważne przyczyny: zmiany danych teleadresowych Sprzedawcy, zmian operatora płatności elektronicznych, zmian w strukturze strony internetowej Sprzedawcy. Zmieniony Regulamin wiąże Klientów jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384Kodeksu cywilnego (tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach) i Klient nie wypowiedziałumowy o charakterze ciągłym w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposóbnaruszać praw lub świadczeń nabytych Klientów, w szczególności nie będą miały wpływu na złożonelub realizowane Zamówienia i zawarte Umowy sprzedaży, które realizowane będą na zasadachdotychczasowych. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwieknowych opłat lub podwyższeniem obecnych Konsument ma prawo odstąpienia od umowy. 10.4. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłaczazamieszczonego na stronie głównej Sklepu internetowego oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk. Regulamin Sklepu internetowego jest dostępny pod adresem: http://radval.pl/pl/i/Regulamin/4 oraz jest dostarczany nieodpłatnie Klientowi (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie.Poprzednie wersje Regulaminu są dostarczane nieodpłatnie Klientowi na każde jego żądanie. 10.5.Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy sprzedaży iumowy o świadczenie Usługi elektronicznej następuje poprzez (1) udostępnienie Regulaminu nastronach wskazanych w pkt. 10.4 oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, a w przypadkuUmowy sprzedaży także przez (3) dołączanie do przesyłek dowodu zakupu. 10.6. Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, Sprzedawcą a Klientem, który jest jednocześnieKonsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym. Spory powstałe pomiędzyUsługodawcą, Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem zostają poddanesądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy lub Sprzedawcy. |